Ir al contenido principal

4 Coresma 2021 B

 Que non nos sometamos a quen quere que a nosa lingua sega pegada ao padal!

Cantos.-

            Entrada.-   Eu sei de quen me fiei ( )

            Lecturas.- Escoita ti a palabra de Deus ( )

            Ofertorio.- Recibe Señor ( )

            Comuñón.- Xesús chamado amigo. ( )

Mirada de esperanza

Deus Pai/Nai, Xesús e salvación son palabras que necesariamente van sempre unidas, porque non podemos traer aos beizos a mención de Deus se non o poñemos a seguir en relación con quen é a súa presenza na nosa realidade humana, Xesús; e ámbolos dous non poden pensarse se non é desde e para un proxecto de salvación. Unha proposta na que se rescate a persoas como centro e dignidade de todo e entre todo o demais. E desta dignidade sempre enchoupada de esperanza é do que nos vai falar hoxe a Palabra que imos proclamar na celebración. 

Traballemos logo para que, facendo da salvación horizonte de plenitude, vaiamos construíndoa xa no aquí da nosa vida e do noso tempo, desde a superación dos prexuízos  que distinguen a unhas persoas das outras, de xeito que tomemos conciencia que só a fraternidade fará posible que o mundo cambie do individualismo líquido que só pensa no meu, ata o comunitario solidario que avanza e humaniza desde o nós.

Corazón de misericordia

·      Que esta coresma, Señor, nos faga tomar con ciencia de que nos precisamos Tod@s. Señor, que a conversión nos cambie.

·      Que esta coresma, Cristo, non se vexa arruinada pola comodidade da preguiza que nos instala no cómodo e fácil. Cristo, que a conversión nos cambie.

·      Que esta coresma, Señor, nos faga ve-la luz da solidariedade e da fraternidade. Señor, que a conversión nos cambie.

 

Palabra proclamada

PROCLAMACIÓN DA PALABRA RECOLLIDA NA CARTA DE SAN PAULO APÓSTOLO ÓS EFESIOS

Irmáns e irmás:

Deus, que é farturento en misericordia, polo grande amor que nos amosou cando estabamos nós mortos polos nosos pecados, fíxonos revivir con Cristo e resucitounos con El e con El fíxonos sentar no ceo en Cristo Xesús, para mostrarlles ós séculos vindeiros a rebordante riqueza da súa graza, manifesta na bondade que tivo connosco en Cristo Xesús. Porque vos salvaron por gracia, mediante a fe; e isto non vén de vós: é don de Deus; e non vén das obras, para que ninguén se dea méritos. Somos, logo, feitura del, creados en Cristo Xesús para facérmo-lo ben no que Deus dispuxo de antemán que camiñemos. Palabra do Señor. Grazas a Deus.

 

 

PROCLAMACIÓN DO SANTO EVANXEO SEGUNDO XOÁN

 

Dille Xesús a Nicodemo:

Coma Moisés alzou a serpente no deserto, así debe ser alzado o Fillo do Home, para que todo o que cre nel, teña vida eterna. Pois de tal xeito amou Deus o mundo, que lle deu o seu Fillo Unixénito, para que todo o que cre nel non se perda, senón que teña vida eterna.

Non mandou Deus o Fillo ó mundo para que xulgue o mundo, senón para que por el se salve o mundo. O que cre nel, non é xulgado; mais o que non cre, xa está xulgado, porque non creu no Fillo Unixénito de Deus. Nisto consiste o xuízo: en que, vindo a luz ó mundo, os homes escolleron a tebra en vez da luz, pois as súas obras eran ruíns. Pois todo o que fai o mal, odia a luz e non vén cara á luz, para que non o delaten as súas obras. Polo contrario, o que obra a verdade vén cara á luz, para que se vexan as súas obras porque están feitas como Deus quere.

Palabra do Señor. Gloria a ti, Señor Xesús

 

Palabra remoída

·      A fe é un don, un agasallo que se nos ofrece, e dependendo da nosa liberdade, podemos acollela ou rexeitala. Nunca é, nin pode ser, unha imposición, e si unha acollida en liberdade e sen ningún tipo de imposición, medo ou trabas. Sendo esta unha afirmación raíz para nós os cristiáns, témola esquecido, e mesmo retorcido, afastándoa de quen está detrás deste marabilloso agasallo: Xesús. Por iso cando falamos da fe, podemos falar de todo: procesións, bendicións, promesas, ritos, costumes... pero na maioría das veces esquecemos o fundamental e máis importante: Xesús. Porque a fe é un si incondicional a Xesús; á súa persoa e á súa mensaxe. E todo o demais sobra. O agasallo que Deus nos fai é darnos ao seu Fillo para que fose cama nós. Non unha imaxe, non unha construción mitolóxica, simplemente unha persoa, como o somos nós. Nesa persoa anela a nosa fe; e desde esa persoa loitamos por vivir cada día a fe na relación cos demais e no medio do mundo. Por iso non nos vale de nada mirar atrás con nostalxia, querendo que volvan tempos que xa foron, pero xa non volverán, porque a vida segue, non se queda parado coma se fose unha foto, no pasado. Ao contrario, estamos chamadas e chamados e acollela en cada momento da nosa vida para darlle contido e sentido desde a cultura e a sociedade de cada momento, polo que de nada vale chorar con nostalxia, como tamén facía o pobo de Israel cando se vía escravo e lonxe da súa patria, en Babilonia.

 

·      Para que a nós non nos pase iso, temos que esforzarnos para que a Coresma sexa un tempo de traballar, e desde o que ir desfacendo os nos (nudos)  que:

o   Sinalan

o   Xulgan

o   Exclúen

o   Separan

o   Diferenzan... ás persoas, e esquecen que somos irmáns/ás.

Deste xeito atoparemos sentido, razón e por que deste tempo previo á gran celebración da fe dos seguidores de Xesús: a pascua.

·      Indo paseniñamente, ao longo destas cinco semanas, por este vieiro, poderemos proclamar, con honestidade e verdade, a afirmación do credo na que dicimos: creo na resurrección. Pois moitas veces da a impresión que non acabamos de crer que aquí está o centro, a razón e a plenitude da nosa fe. Traballemos tamén nós cada día para que, coma Nicodemo para pasar da tebra á luz.

Oración compartida

            Querendo pasar tamén nós, Señor, da tebra á luz, dicimos comunitariamente na oración: Que a luz da túa palabra, ilumine o noso camiño, Señor.

·      Para que aprendamos a recoñecerte nos sinais do noso mundo, e non miremos cara atrás con nostalxia, esquecendo que a Igrexa ha ser sempre e en cada momento Sacramento universal de salvación. OremosQue a luz da túa palabra, ilumine o noso camiño, Señor.

·      Para que  fagamos das nosas parroquias pequenas fraternidades onde as nosas relacións estean guiadas pola busca do entendemento e non do enfrontamento. Oremos. Que a luz da túa palabra, ilumine o noso camiño, Señor.

·      Para que nos esforcemos por non xulgar, excluír, esquecer ou facer invisibles ás persoas. Oremos. .Que a luz da túa palabra, ilumine o noso camiño, Señor.

Grazas. Señor, pola forza da túa palabra para que alente e anime sempre a nosa fe. Por Cristo o noso Señor. Amén.

Ecos de esperanza

Deus altísimo, Señor do tempo e da historia, Ti creaches o mundo por amor e non deixas nunca de derramar as túas bendicións sobre as túas criaturas. Ti, máis alá do océano do sufrimento e da morte, máis alá das tentacións da violencia, da inxustiza e da ganancia inicua, acompañas aos teus fillos e as túas fillas con tenro amor de Pai.

Pero nós persoas desagradecidas dos teus dons e absortos nas nosas preocupacións e ambicións demasiado terreas, a miúdo temos esquecido os teus designios de paz e de harmonía. Témonos pechado en nós mesmos e nos nosos intereses particulares, e indiferentes a Ti e  aos demais, temos atrancado as portas á paz. Deus de misericordia e Señor da luz. Tamén nós, namentres te confiamos ás numerosas vítimas do odio do home contra el home, invocamos o teu perdón e  suplicamos a graza da conversión. ( Francisco)

Comentarios

Entradas populares de este blog

Domund 2023

Corazóns aquecidos, Pés no camiño Cantos Lecturas.-  Misioneiro serás  ( 115 ) Entrada.-  Como che cantarei  (8 ) Ofertorio.-  Recibe, Señor  ( 31 )  Comuñón.-   Acharte presente  ( 51 ) Mirada agradecida             A Xornada Mundial das Misións, que en España chamamos DOMUND, é o día no que a Igrexa reza dun xeito moi especial pola evanxelización no mundo e lémbranos que todas e todos estamos chamados a participar activamente na misión.        Oración e axuda solidaria forman unha unión inseparable, porque como crentes non podemos rezar sen comprometernos solidariamente coas nosas accións, pero tampouco podemos facer accións solidarias se non as facemos xurdir da oración persoal e comunitaria.        Neste día, e do mellor das maneiras, a Igrexa mostra a súa universalidade sen fronteiras para tender a man e poñer o corazón, desde a mirada de Deus, en tódalas persoas que, dun cabo ao outro do mundo, o precisen. Palabra de misericordia ·        Porque son moitas as veces nas que nos fa

4 advento 2023

  Advento, tempo de Xenerosidade Sinal de Advento .- Engadimos un novo elemento ás miradas con corazón deste Advento, a Xenerosidade Cantos          Entrada.-   Volve, Señor ( 90 ) Lecturas.- Benaventurados ( 119   ) Ofertorio.-   Velaqui Señor o viño ( 37) Comuñón.-   Xesús chamado amigo   ( 89 ) Abrindo o corazón Chegamos ao final de traxecto deste tempo de Advento. Ao longo destas catro semanas fóisenos invitando a facer un fondo proceso de revisión das nosas actitudes e comportamentos. E non era calquera o que nos invitaba, foi a voz de Xoán Bautista a que nos ía marcando este camiño que tiñamos que preparar cada un e cada unha de nós de maneira repousada, tranquila, sincera e liberadora. E para que? Para poder chegar a esta noite co corazón preparado para acoller nel ao neno que chega para traernos ilusión, esperanza, xenerosidade e, por riba de todo, a salvación. É dicir, sentido e horizonte para a nosa vida. Unámonos logo par co

Trindade 2023

Deus sempre é comuñón sinodal: Pai, Fillo e Espírito Santo CANTOS Entrada.-  Camiñarei  (  )          Lecturas.-  As túas palabras Señor son espírito e vida  (  )          Ofertorio.-  Recibe, Señor  (   )          Comuñón.-  No colo de miña nai  (  ) OÍDO Á ESPREITA          Comezabamos cantando camiñarei na presenza do Señor. Si, porque é a súa presenza a que nos vai alentando e animando neste noso camiñar cotián; un camiñar que non sempre é doado, pero si está sempre acompañado pola súa presenza. Porque, nunca, nunca camiñamos sos. O  Deus Pai ,  Fillo  e  Espírito Santo móstrannos o seu amor facéndose compaña agarimosa. E se nós non camiñamos sos, tampouco o fan os demais, porque Deus sempre está, inda que moitas veces non queiramos recoñecelo.          Nesta mañá na que nos xuntamos para celebrar a fe esforcémonos por descubrir a súa presenza neste nos camiñar. Para que non camiñemos nunca ao chou, e si seguindo as pegadas daquel que sempre estira a man cara nós para que a collamo