Ir al contenido principal

1 advento 2023

Advento tempo de miradas con corazón

Sinal de Advento.- 

Como nos anteriores anos, tamén neste propoñemos un sinal para todo o tempo de Advento. Colocamos diante do altar un taboleiro no que poñemos un corazón feito en cartolina no medio, e que iremos rodeando ao longo das semanas de Advento co nome da cada unha das actitudes que se invitan a traballar e interiorizar ao longo deste tempo litúrxico. Nesta primeira semana é a misericordia. No espazo superior do taboleiro colocamos un debuxo que conteña a seguinte lenda: “Advento, miradas con corazón”. Cada domingo iremos axuntando o nome dunha nova actitude.

Cantos

Entrada.- Volve, Señor ( 90 )
Lecturas.- Amóstrame, Señor ( 20 )
Ofertorio.- Velaqui Señor o viño ( 37)
Comuñón.- Xesús chamado amigo ( 89 )

Abrindo o corazón

Comezamos un novo tempo litúrxico, o ADVENTO. Un tempo para revisar e converternos; un tempo para esperanzarnos e ilusionarnos; un tempo para prepararnos e facer do corazón, tantas veces insensible, sexa quen de latexar misericordia, gratitude, colaboración e xenerosidade. Catro actitudes que nos han ir axudando ao longo deste tempo litúrxico a prepararnos para acoller ao Señor que ven, unha vez máis, chamar a nosa porta para que lle abramos e poida entrar.
Esforcémonos para que as nosas sexan sempre miradas con corazón.

Misericordia compartida

  • Polas veces nas que as nosas miradas non sandan senón que feren. Señor, que miremos con misericordia.
  • Polas veces nas que o noso corazón se volve insensible á dor das demais persoas. Cristo, que miremos con misericordia.
  • Polas veces nas que as nosas mans se pechan no canto de abrirse a axudar e acoller. Señor, que miremos con misericordia.

Palabra proclamada

Proclamación da  Palabra recollida na profecía de ISAÍAS

Ti, Señor, e-lo noso pai,
o "noso Redentor desde sempre" é o teu Nome.
Por que, Señor, nos deixaches descarrilar lonxe dos teus vieiros,
e fixeches endureces o noso corazón apartándose do teu respecto?
¡Cambia de actitude por amor dos teus servos,
por amor das tribos da túa herdanza!
¡Ai, se racháse-lo ceo (e) baixases!
¡Coa túa presencia rebulirían os montes,
Baixaches, (e) coa túa presencia tremeron os montes:
unha cousa que desde antigo nunca se oíra,
(pero) certo que se nos fixo escoitar:
O ollo non viu fóra de ti ningún deus, que tal lle faga a quen espera nel.
Atopácheste co que se alegraba e practicara a xustiza,
cos que se lembraban de ti nos teus vieiros.
Velaí: estabas enfadado porque pecaramos,
(pero) estaremos sempre nos teus vieiros e salvarémonos.
Todos nós fomos coma un impuro,
e toda a nosa xustiza como a roupa da menstruante.
Todos nós murchamos coma a folla,
e as nosas iniquidades leváronnos coma o vento.
Non había quen invocase o teu nome,
quen espertase para acollerse a ti,
porque ti escondíchesnos a túa cara,
e alagáchesnos co lote das nosas culpas.
Pero agora, Señor, ti es o noso Pai.
Nós sómo-lo barro e ti es o oleiro,
pois obra das túas mans somos todos nós.
    Palabra do Señor. Grazas a Deus

PROCLAMACIÓN DA PALABRA RECOLLIDA NA PRIMEIRA CARTA DE SAN PAULO APÓSTOLO ÓS CORINTIOS

Irmáns e irmás:
Desexámosvos gracia e paz de parte de Deus, noso Pai, e do Señor Cristo.
Non paro de lle dar gracias a Deus por vós, pola gracia de Deus que se vos deu por medio de Cristo Xesús. Porque por medio del quedastes ricos en todo, nos dons da palabra e do coñecemento: e así confirmouse solidamente entre vós o testemuño en favor de Cristo. De xeito que non carecedes de ningún don, mentres agardáde-la revelación do Noso Señor Xesús Cristo. El é quen vos manterá firmes deica á fin, para que ninguén vos poida acusar de nada no día do Noso Señor Xesús Cristo. Deus é fiel e foi El quen vos chamou á comunidade do seu Fillo Xesús Cristo, noso Señor. Palabra do Señor. Grazas a Deus.

PROCLAMACIÓN DO SANTO EVANXEO SEGUNDO MARCOS

Dilles Xesús ós seus discípulos:
Estade á espreita e atentos, que non sabedes cando será o momento.
É coma un home que foi ó estranxeiro, deixando a casa e maila facenda nas mans dos seus criados, encargándolles a cada un o que tiña que facer; e ó porteiro ordenoulle que velase.
Vixiade vós, polo tanto, pois non sabedes cando chegará o amo da casa: se á tardiña ou con noite cerrada, se co canto do galo ou no amencer. Non vaia ser que chegue de repente, e vos atope durmindo. E o que vos digo e vós, tamén llelo digo a todos: ¡Estade en vela!

Palabra remoída

O Advento e un tempo de graza e de esperanza. Porque é momento que a Igrexa nos ofrece para que retomemos camiño, para que reconsideremos actitudes equivocadas, para que paremos e pensemos cal e como é a resposta que cada unha e cada un de nós estamos a dar ao don da fe que temos recibido o día do noso bautismo. Graza e esperanza convértense ao longo destas semanas de preparación para o Nadal en guieiros que nos van marcando camiño, orientando pasos e propoñéndonos o horizonte cara onde se nos chama a orientar a nosa vida. Non é entón o advento un tempo de rutina, un tempo morto ou un tempo que nos soa a modo de retrouso, todo o contrario. O Advento ha de espertarnos do sono da preguiza e folgazanaria na que todas e todos nos caemos tantas veces. O Advento é o tempo de experimentar e gozar da alegría coa que o Deus da misericordia se volve achegar a nós para que retomemos camiño sen fardos pesados.
E desta necesidade de ser persoas agradecidas é do que lle falaba Paulo a aquelas persoas ás que el lles mostrara a mensaxe de Xesús. E faino non para recriminarlles nada, ao contrario, as súas son palabras que invitan e animan; palabras que chaman a que sexamos xente de ben, xente agradecida; palabras que non firan nin exclúan. Dicíanolo tamén o papa Francisco no vídeo da rede da oración mundial, co que el nos agasalla cada mes, cando afirmaba: “construamos unha igrexa sen barreiras, e non só físicas”. Esforcémonos logo para erradicar de nós a tentación da exclusión, de poñer barreiras que separan entre as persoas. Agradezamos este tempo que hoxe comezamos para que poidamos traballar en poñer miradas con corazón nas persoas e no mundo, fagámolo sempre con actitudes de misericordia.
E Xesús no Evanxeo chámanos a non descoidarnos neste noso esforzo de ser xente misericordiosa. Cando el di, “ estade á espreita e atentos”, as súas palabras convértense en guieiro para non nos deixar por camiños que non nos fan sentir o gozo e a ledicia da fe; por camiños que nos converten en persoas tristeiras e aburridas; por camiños que non nos levan a atoparnos con persoas que , camiñando a nosa par, nos alenten, nos animen, nos ilusionen e nos estimulen. A fe non é un xarope para adormecernos, ao contrario é sempre estímulo para abrir camiños renovados, creativos, compartidos e solidarios. Vixiemos logo ao longo deste tempo de Advento para que a nosa vida, as nosas vidas, non caian no desasosego e a insubstancia. E se xa caeron, que mellor que este tempo de Advento para erguernos e volver a camiñar!

Oración compartida

Desde a misericordia como actitude a potenciar e vivir ao longo deste tempo de Advento, unámonos para rezar e dicir: Fainos, Señor, persoas misericordiosas.
  • Para que a Igrexa sexa sempre misericordiosa, saiba acoller e perdoar a quen se achega a ela, e non se insensibilice ante a dor de quen sofre. Oremos. Fainos, Señor, persoas misericordiosas.
  • Para que aproveitemos este tempo de Advento para esforzarnos por ser comunidades cristiás máis misericordiosas, solidarias e sempre esforzándose por non excluír a ninguén. Oremos.. Fainos, Señor, persoas misericordiosas.
  • Para que cada unha e cada un de nós, fagamos da misericordia luz que vaia axudándonos a dar pasos de achegamento e pacificación para coas persoas, contrarrestando a nosa tentación de ser violentos e indiferentes. Oremos. Fainos, Señor, persoas misericordiosas.
Señor, que este tempo de Advento sexa para nós camiño de misericordia, conversión e cambio. Por Cristo o noso Señor. Amén.

Aloumiño de conversión

Comezamos o tempo litúrxico de Advento. É un tempo rico para a nosa vida de cristiáns; para a nosa vida persoal e social; para a nosa vida interior e exterior.
Advento é tempo de liturxia, de vida e de "esperanza". E non é unha esperanza calquera: esperamos ao que é a razón da nosa existencia: "Por quen vivimos, nos movemos, existimos e morremos".
Si, o Señor está á nosa porta ; á nosa porta persoal e social. Xesús quere entrar e habitar en nós e no mundo "todo e en todos"; en "toda persoa e en tódalas persoas"; isto significa, segundo Paulo VI na súa Carta "Evanxelización no mundo contemporáneo", que: "Nada da experiencia humana é allea á Evanxelización". Por iso, esperamos a Xesús, neste Advento 2023, e abrimos a nosa vida a el, para que este ano veña, naza e teña "un lugar na pousada"; e a través de nós. Xesús quere nacer para a xente e para o mundo. Ven salvar, non condenar. 
(Eugenio Pizarro)

Comentarios

Entradas populares de este blog

Domund 2023

Corazóns aquecidos, Pés no camiño Cantos Lecturas.-  Misioneiro serás  ( 115 ) Entrada.-  Como che cantarei  (8 ) Ofertorio.-  Recibe, Señor  ( 31 )  Comuñón.-   Acharte presente  ( 51 ) Mirada agradecida             A Xornada Mundial das Misións, que en España chamamos DOMUND, é o día no que a Igrexa reza dun xeito moi especial pola evanxelización no mundo e lémbranos que todas e todos estamos chamados a participar activamente na misión.        Oración e axuda solidaria forman unha unión inseparable, porque como crentes non podemos rezar sen comprometernos solidariamente coas nosas accións, pero tampouco podemos facer accións solidarias se non as facemos xurdir da oración persoal e comunitaria.        Neste día, e do mellor das maneiras, a Igrexa mostra a súa universalidade sen fronteiras para tender a man e poñer o corazón, desde a mirada de Deus, en tódalas persoas que, dun cabo ao outro do mundo, o precisen. Palabra de misericordia ·        Porque son moitas as veces nas que nos fa

4 advento 2023

  Advento, tempo de Xenerosidade Sinal de Advento .- Engadimos un novo elemento ás miradas con corazón deste Advento, a Xenerosidade Cantos          Entrada.-   Volve, Señor ( 90 ) Lecturas.- Benaventurados ( 119   ) Ofertorio.-   Velaqui Señor o viño ( 37) Comuñón.-   Xesús chamado amigo   ( 89 ) Abrindo o corazón Chegamos ao final de traxecto deste tempo de Advento. Ao longo destas catro semanas fóisenos invitando a facer un fondo proceso de revisión das nosas actitudes e comportamentos. E non era calquera o que nos invitaba, foi a voz de Xoán Bautista a que nos ía marcando este camiño que tiñamos que preparar cada un e cada unha de nós de maneira repousada, tranquila, sincera e liberadora. E para que? Para poder chegar a esta noite co corazón preparado para acoller nel ao neno que chega para traernos ilusión, esperanza, xenerosidade e, por riba de todo, a salvación. É dicir, sentido e horizonte para a nosa vida. Unámonos logo par co

Trindade 2023

Deus sempre é comuñón sinodal: Pai, Fillo e Espírito Santo CANTOS Entrada.-  Camiñarei  (  )          Lecturas.-  As túas palabras Señor son espírito e vida  (  )          Ofertorio.-  Recibe, Señor  (   )          Comuñón.-  No colo de miña nai  (  ) OÍDO Á ESPREITA          Comezabamos cantando camiñarei na presenza do Señor. Si, porque é a súa presenza a que nos vai alentando e animando neste noso camiñar cotián; un camiñar que non sempre é doado, pero si está sempre acompañado pola súa presenza. Porque, nunca, nunca camiñamos sos. O  Deus Pai ,  Fillo  e  Espírito Santo móstrannos o seu amor facéndose compaña agarimosa. E se nós non camiñamos sos, tampouco o fan os demais, porque Deus sempre está, inda que moitas veces non queiramos recoñecelo.          Nesta mañá na que nos xuntamos para celebrar a fe esforcémonos por descubrir a súa presenza neste nos camiñar. Para que non camiñemos nunca ao chou, e si seguindo as pegadas daquel que sempre estira a man cara nós para que a collamo