Ir al contenido principal

24 domingo TO B 2024

 OBRAS SON AMORES E NON BOAS RAZÓNS!!!!!

CANTO GOZOSO

  • ENTRADA: Vinde axiña (Nº 10)
  • LECTURAS: Douvos un mandato novo (Nº 18) 
  • OFERTORIO: O Señor é o meu pastor (Nº 27)
  • COMUÑÓN: Eu sei de quen me fiei (Nº 64)

OLLOS ABERTOS

Santiago na carta que imos proclamar hoxe e Xesús no evanxeo convídannos a poñer os ollos no importante, no fundamental da nosa fe. Si, porque unha fe que non se traduza en obras; unha fe que non se exprese a través da linguaxe do coidado e da acollida; unha fe que non se viva desde a defensa da dignidade da persoa; unha fe que non sexa liberadora.... non é fe, senón intolerancia e dogmatismo. Porque Deus non cansa de dicirnos que nin o medo nin o poder, tampouco a desconfianza e a dependencia caben nunha fe madura. Se El nos creou persoas libres e iguais en dignidade, non podemos deixarnos levar nin do costume nin da inercia á hora de vivir a nosa fe.
Hoxe Xesús no Evanxeo fainos unha pregunta clara e concisa: como a miña fe me fai mellor persoa alí onde estou: familia, traballo, veciñanza....

CORAZÓN MISERICORDIOSO

  • Porque moitas veces sentimos vergoña á hora de confesar a nosa fe; SEÑOR, QUE TE DESCUBRAMOS NA NOSA VIDA.
  • Porque dicimos que somos persoas crentes; pero as nosas palabras e os nosos feitos son moitas veces contrarios á fe que profesamos, CRISTO, QUE TE DESCUBRAMOS NA NOSA VIDA.
  • Porque moitas veces confundimos fe con fanatismo; SEÑOR, QUE TE DESCUBRAMOS NA NOSA VIDA.

PALABRA PROCLAMADA

PROCLAMACIÓN DA PALABRA RECOLLIDA NA PROFECÍA DE ISAÍAS

O Señor Iavé abriu o meu oído,
e eu non me rebelei, non me botei para atrás.
Ofrecín o lombo ós que me azoutaban, e a miña cara ós que me arrincaban a barba.
Non escondín a miña cara dos insultos e das cuspiñadas.
Pero o Señor axudarame,
por isto non me sinto avergonzado, e poño a miña cara coma un diamante,
pois sei que non me avergonzarei.
O que defende a miña causa está cerca.
¿Quen litigará comigo, cando comparezamos ante a comunidade?
Quen traballa a miña xusta sentencia está detrás de min.
O Señor Iavé axudarame: ¿quen será o que me declare culpable?

Palabra do Señor. 

PROCLAMACIÓN DA PALABRA RECOLLIDA NA CARTA DE SANTIAGO

Irmáns benqueridos, ¿que proveito lle trae a un dicir que ten fe, se non ten feitos? ¿Acaso o poderá salvar esa fe? Se un irmán ou unha irmá andan espidos e necesitados do pan de cada día, e vai un de vós e dilles: "ídevos en paz, quentádevos e fartádevos", pero non lles dá aquilo que lle cómpre ó seu corpo, ¿que proveito levan? Pois o mesmiño pasa coa fe: se non ten feitos, leva a morte no seu cerne.
Pode dicir alguén: "ti tes a fe, eu teño os feitos". ‑Móstrame a túa fe sen feitos que eu polos feitos heiche de mostrar a miña fe.

 

Palabra do Señor. 

PROCLAMACIÓN DO SANTO EVANXEO SEGUNDO MARCOS

Ia Xesús cos seus discípulos cara ás aldeas de Cesarea de Filipo, e polo camiño preguntoulles:
- ¿Quen di a xente que son eu?
Eles responderon:
- Uns, que Xoán Bautista; outros, que Elías; e outros, que algún dos profetas.
El preguntoulles a eles:
- ¿E vós, quen dicides que son?
Respondeu Simón Pedro:
- Ti es o Mesías.
E prohibiulles diciren nada a ninguén.
Entón, con toda claridade, empezou a adoutrinalos acerca de que era preciso que o Fillo do Home padecese moito, e que o rexeitasen os anciáns, os Sumos Sacerdotes e mais os letrados; que o ían matar, e que ós tres días había resucitar.
Explicoulles isto con toda claridade. Entón Pedro, colléndoo á parte, empezou a rifarlle. Pero Xesús volvéndose cara ós discípulos, reprendeuno:
- ¡Arreda de min, Satán, que ti non te me deixas guiar por Deus, senón polos homes!
E chamando á xente onda os seus discípulos, díxolles a todos:
- Se alguén quere vir comigo, que renuncie a si mesmo, cargue coa súa cruz, e que me siga. Pois o que queira poñer a salvo a súa vida, perderaa; pero quen perda a súa vida pola miña causa e pola do Evanxeo, ese poñeraa a salvo.

Palabra do Señor.

PALABRA REMOÍDA

Nun mundo que cada vez se esquece máis de Deus, nun mundo no que constantemente é pisoteada a dignidade das persoas máis vulnerables; nun mundo cada vez máis individualista e violento; nun mundo no que os seres humanos estamos matando a casa común que é a terra; nun mundo no que a violencia e a crispación son o pan noso de cada día; un mundo.... Ten sentido crer en Deus? Nós estamos aquí xuntas e xuntos nesta mañá porque cremos que si. Parécenos que Deus é Alguén importante na nosa vida, Alguén con quen sempre podemos contar; Alguén que é compañeiro de camiño. E iso é así. Pero non podemos esquecer que a dimensión social da fe que profesamos pide, ou mellor esixe de nós, que esta fe se manifeste en obras, que esta fe dea froitos nesta sociedade que estamos construíndo e que ten tantas cousas que non nos gustan.
Por iso, o recadiño que Santiago lle envía aos destinatarios aos que lles escribe a súa carta, vén moi ben para que nunca esquezamos que ortodoxia e ortopraxe son dúas caras da mesma moeda. Porque claro, a tentación de reducir a fe ao ámbito das sancristías e dos templos, nos que nos atopamos moi a gusto, é moi grande. Pero sería unha fe morta, como ben di Santiago, se ao botar os pés fóra do templo deixamos nel ao Deus no que cremos para vivirmos nunha moral e unha vida sen Deus, explotando, insultando, calumniando, pisoteando a quen sexa con tal de conseguir poder.. Sabemos a teoría ao dedillo; repetímola como loros... pero queda só niso: en teoría.
Porén a nosa fe esixe de nós comportamentos, feitos e palabras que mariden ben con ela. Pedro confesa claramente que Xesús é o Mesías... pero cando El lle fai ver que iso suporalle entrega, sufrimento, renuncia.... bótase para atrás. Se cadra a nós moitas veces tamén nos pasa o mesmo: reducimos a fe ás celebracións, a rezos rutineiros... e esquecemos que ser crente é algo que levamos inserido no ADN do noso corazón e que ten que manifestarse sempre alí onde estamos.
Porque hoxe Xesús tamén nos está a preguntar quen son eu para ti?. Se cadra, as respostas serán moi variadas: un xuíz, un tapaburatos, un mago, un tolo, un irmán.... E esa resposta que nós deamos manifestará as nosas conviccións. Que sexamos quen de transmitir, de palabra e coas nosas obras, que Deus é alento e forza nun fermoso proxecto: sementar fraternidade desde a igualdade de todas as persoas.

ORACIÓN DA COMUNIDADE

Poñámonos na man do Señor. El invítanos a pasar polo mundo enchéndoo de compromiso e esforzo para que ningunha persoa se sinta excluída. Por iso dicimos:
QUE A FE SEXA ALENTO NO CAMIÑO
· Pola Igrexa, para que nos esforcemos cada día por ser no medio do mundo palabra viva de amor e liberación, Oremos.
QUE A FE SEXA ALENTO NO CAMIÑO
· Polas nosas comunidades parroquiais, para que non esquezamos nunca que a fe sen as obras non é máis que un enganabobos, pero non compromiso sincero e solidario de amor, Oremos.
QUE A FE SEXA ALENTO NO CAMIÑO
· Por cada unha e cada un de nós, que recoñecemos a Xesús como Mesías, para que vaiamos pondo na nosa vida de cada día o noso esforzo na creación de recunchos de coidado e misericordia, Oremos.
QUE A NOSA FE SEXA ALENTO NO CAMIÑO
Grazas, Señor, porque un día máis pos diante de nós un proxecto de amor que nos invitas a ir realizando cada día, para darlle así sentido a nosa vida. PXNS. Amén.

RECENDO DE GRATUIDADE

Confesar que Xesús é o Mesías implica:
Aceptalo na nosa vida coma o enviado de Deus, que nos trae a salvación e a liberación definitivas de todas as nosas cativeces.
Non rendernos diante das dificultades da vida, pois temos a seguridade de que camiña ao noso carón.
Ser persoas sementadoras de paz e diálogo, deixando atrás crispacións, rivalidades e desencontros.
Apostar porque fronte ao desánimo e á desesperanza, outro mundo é posible, depende de nós.
Alento para facer dos lugares onde estamos (familia, traballo, parroquia, sociedade...) lugares de humanización.
Facer unha opción radical pola xente máis pobre e pequena da terra.
Mirar cada día coma unha páxina en branco, na que temos que deixar a nosa pegada.
Ilusionarnos diante de novos proxectos, camiños e opcións que nos desinstalan da nosa rutina e nos fan espertar do noso adormecemento.
Asumir que a nosa vida xa non é para nós, senón que é unha vida para os demais.
Ter presente que xustiza, igualdade, caridade, solidariedade, desenvolvemento, coherencia... son algo máis que palabras bonitas, son o xeito de vivir a nosa fe.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Domund 2023

Corazóns aquecidos, Pés no camiño Cantos Lecturas.-  Misioneiro serás  ( 115 ) Entrada.-  Como che cantarei  (8 ) Ofertorio.-  Recibe, Señor  ( 31 )  Comuñón.-   Acharte presente  ( 51 ) Mirada agradecida             A Xornada Mundial das Misións, que en España chamamos DOMUND, é o día no que a Igrexa reza dun xeito moi especial pola evanxelización no mundo e lémbranos que todas e todos estamos chamados a participar activamente na misión.        Oración e axuda solidaria forman unha unión inseparable, porque como crentes non podemos rezar sen comprometernos solidariamente coas nosas accións, pero tampouco podemos facer accións solidarias se non as facemos xurdir da oración persoal e comunitaria.        Neste día, e do mellor das maneiras, a Igrexa mostra a súa universalidade sen fronteiras para tender a man e poñer o corazón, desde a mirada de Deus, en tódalas persoas que, dun cabo ao outro do mundo, o precisen. Palabra de misericordia ·        Porque son moitas as veces nas que nos fa

3 Coresma 2024

DIANTE DA TENTACIÓN DE MERCADEAR COA FE, PROPOÑAMOS GRATUIDADE CANTO GOZOSO o     ENTRADA .- Eu sei de quen me fiei  ( 64) o     LECTURAS .- Oh, Señor, escólleme ( 62 ) o     OFERTORIO.-  Grazas Señor na mañá ( 34) o     COMUÑÓN.-   Ti es camiño e verdade ( 57)   Sinal de Coresma.-  Engadimos unha nova parte do corazón roto que estamos a conformar.   ESPERTANDO Á RENOVACIÓN              As comunidades cristiás vanse conformando ao redor da persoa e a palabra de Xesús. Persoa e palabra desde as que se nos invita a interiorizar a fe, as conviccións, os valores e actitudes desde os que vivir. Pero ocorre que moitas veces, por razóns diversas, imos esquecendo estes dous aspectos fundamentais da fe para caer na inconsistencia das rutinas, os costumes, o aburrimento desde os que acabamos vivindo a fe. No evanxeo de hoxe escoitaremos como Xesús se anoxa diante daqueles que converteran o templo nunha tenda de compra venta, e reacciona facendo unha afirmación que nunca deberiamos esquecer: “ no

Corpus 2024 B

ALÍ ONDE NOS NECESITAS, ABRIMOS CAMIÑOS Á ESPERANZA (CORPUS 2024) CANTO GOZOSO ENTRADA: Pan do ceo, pan da vida (Nº 54) LECTURAS: Ti es o pan do ceo (Nº 33) OFERTORIO: Quédate, Señor, connosco (Nº 63) COMUÑÓN: O amor é o meirande (Nº 120) PARA NON PERDER O PASO Hoxe é día do Corpus Christi, festa grande. Baixo o lema “Alí onde nos necesitas, abrimos camiños á esperanza” celebramos a xornada da caridade, que nos convida a non esquecer que, sempre e en todo lugar, a Igrexa, cada unha das persoas que a formamos, estamos chamadas a ser servidoras e samaritanas, achegándonos para aliviar, acompañar, escoitar e erguer a tanta xente ferida e tirada nas cunetas da vida. O Señor, que hoxe sae ás nosas rúas, volve dicirnos: “Estou aquí, facendo o camiño contigo”. Abramos o noso corazón para escoitar a súa voz que, dun xeito alto e claro, convídanos a abrir camiños de esperanza. CO CORAZÓN FERIDO Ti convídasnos a abrir camiños de esperanza; pero nós moitas veces somos profetas de calamidades, por