Ir al contenido principal

DOMINGO 25 TO 2010

Cando a oración non é mercantilismo e si gratuidade agradecida, Deus non é o ogro que nos asusta, senón o Pai/Nai que nos quere

Pórtico

    Acostumados a distribuír o noso tempo en función das cousas que temos que facer, pode pasarnos que cando ese tempo se refire á dimensión espiritual tamén a entendamos como algo que podemos comprar e pagar ben por ela; sen ser capaces de diferenciar o que esta dimensión nos aporta, e a que comprensión de nós e do mundo nos abre. Ao facelo así, podemos acabar caendo, acostumados como estamos a facelo noutros ámbitos da vida, nunha concepción mercantilista, onde todo se compra e se vende en función dos cartos que un teña ou da posición que ocupe na sociedade.Non é entón estraño que o sentido de gratuidade, agradecemento, comuñón solidaria, xustiza… se afasten da idea que temos do relixioso, e da idea que asociamos ao concepto Deus. Porén, a imaxe de Deus que vai aparecendo ao longo dos textos que cada domingo proclamamos nas celebracións, é unha imaxe totalmente distinta: amigo, achegado, preocupado polo que nos pasa, chamando sempre a recoñecer e respectar a dignidade dos demais… En fin, todo o contrario do Deus ogro que todo o come e só busca aproveitarse e enganar buscando obter beneficio e submisión.

Que saibamos descubrir, na reflexión, no silencio, na solidariedade e no compromiso con toda causa xusta, ao Deus cristián que nos quere e nos invita a vivir na gratuidade.

Perdón

  • Polas veces en que non escatimamos medios para conseguir enriquecernos a costa de explotar aos demais, SEÑOR, ALÉNTANOS NA CONVERSIÓN.
  • Por esquecer as mais das veces que a oración é comuñón contigo e non petición que se compra e paga, CRISTO, ALÉNTANOS NA CONVERSIÓN.
  • Polas veces nas que nos creamos falsas necesidades que nos invitan a comprar, a acaparar, a posuír cousas que en realidade non precisamos, SEÑOR, ALÉNTANOS NA CONVERSIÓN.

Remuíño

  • texto do profeta Amós ten que facernos pensar en como estamos a vivir nós hoxe a fe. Acostumados a reducila a prácticas ou costumes, o profeta fai unha chamada de atención que moi ben nos leva a espertar do sono e do soño de facer da fe unha adormedeira da conciencia, e da ausencia da necesidade de concretar e expresar no que facemos e vivimos cada día, o que rezamos e lemos nos textos. É verdade que isto suponnos loitar contra a práctica, de tantos anos!, de entender a fe como un costume, algo herdado ou puramente cultural, sen darnos conta de que crer é identificarse, deixarse namorar por unha persoa, Xesús de Nazaret. Pero non ha ser este un namoro de idealismos baleiros e sen concreción na vida; ao contrario: desde aquí temos que entender a insistencia do profeta no respecto e na dignidade que ten toda persoa. E cando utilizamos esta expresión estámonos a referir a alguén que é capaz de aledarse e disfrutar de situacións e momentos, pero tamén á que sofre, á que lle chegan momentos de dor e tristura, a que se rebela contra todo comportamento que a trata como se fose un obxecto ou cousa. A persoa concreta, real, que vive nun espazo, nun tempo, que fala unha lingua determinada e á que se lle abren ou pechan as portas nas que chama. No momento nada fácil que estamos a vivir, onde as persoas moitas veces son soamente números, axustes contables ou "danos colaterais", achegarnos a esta palabra é recuperar as razóns para vivir a fondura desde a que comprometerse na loita por todo o humano, lévanos a recuperar a frescura dunha palabra que sendo viva, quere seguir estando na vida de cada un de nós; polo que a denuncia de todo o que eclipse, ningunee ou pretenda impor e dominar á persoa, chámese: asoballamento, corrupción, opresión, inxustiza, engano, exterminio de xente… é afastarse do seguimento do proxecto de Deus e traizoar a esixencia irrenunciable de todo cristián de defender sempre os dereitos que leven á persoa a ser máis e mellor persoa.
  • E onde atoparemos a forza que nos vai impedir claudicar e caer na rede do desencanto e do abuso de poder?. Paulo, na segunda carta a Timoteu danos a clave respecto do onde e do como: na oración. Pero ha ser esta unha oración viva, chea de canto nos preocupa e pasa, que sabe agradecer, que descubre o valor e o sentido de non excluír a ninguén, de saber que todos somos fill@s de Deus e posuímos a mesma dignidade, polo que nin a exclusión nin as diferenzas han encher de contido e vida o que rezamos persoal e comunitariamente. Unha oración non excluínte, senón universal; unha oración na que non pode haber bos e malos –rezando por uns e esquecéndome dos outros-; unha oración que supera a tentación maniquea de todo para uns e nada para outros –se fora así, onde estaría a xustiza de Deus?- .Inda que os cristiáns, con poder e sen el, a teñamos convertido en maniquea, non deberemos confundir a Deus coas mediacións, nin reducilo á pobreza dos intereses nosos ou doutros. A oración non pode servir para que teñamos a idea de que o podemos comprar. Orar debe levarnos a reflexionar sobre o sentido, a maneira, o xeito, a comprensión da vida e do que vivimos: son e quero. Cómo, por que e para que rezamos?. Para gañar a Deus para a nosa causa?. Aquí está o gran erro: pretender facer a Deus a nosa imaxe e semellanza, cando en realidade é ao revés, somos nós, non El, os que fomos creados a súa imaxe. Non pretendamos compralo, tampouco asentemos a fe nesta visión empobrecedora, redutiva e puramente mercantilista de Deus. Non podemos confundir –polo interese quérote Andrés– a Deus, a Virxe, aos santos coas orquestras, os foguetes ou os gaiteiros. Saber separar, aprender a colocar cada cousa no seu sitio conlevará tamén aprender a purificar a fe e a distinguir e comprender o que ha ser motivo de xolda, festa, diversión… do que debe ser oración, gratuidade, convicción... A ORACIÓN NON É MERCADO, só coas mans limpas e o corazón sen ira poderemos valorar, entender e disfrutar de toda a riqueza que esconde unha actitude orante para un crente.
  • E isto irá facéndonos cada vez mellores persoas, como nos di o Evanxeo. Entender que esixe e supón crer no Deus cristián, descubrir que, desde a forza que nos da a oración nun Deus salvador que nos pide saír dos templos para deixarnos acompañar por El na vida, faranos máis honestos, sinceros e sempre sen medo nin vergoña, coherentes. El alenta a nosa vida, e desde El descubrimos que non é no engano aos demais, senón na búsquea do ben común na participación e o respecto á pluralidade –eclesial e social– onde a fidelidade e o amor a Deus adquiren o seu verdadeiro sentido.

Oración da comunidade

    Recollendo a túa invitación da universalidade da oración, unímonos para compartir ledicias e dificultades dicindo xuntos:

QUE APRENDAMOS A REZAR POR TODAS AS PERSOAS

  • Pola Igrexa, para que sexa esa voz que denuncia toda explotacións das persoas e non teña medo poñerse en contra de políticas destinadas ao beneficio por enriba de todo, OREMOS.

QUE APRENDAMOS A REZAR POR TODAS AS PERSOAS

  • Para que na Igrexa non convertamos nunca a oración nun obter cartos a costa da dor, dificultades e situacións de desesperación dos irmáns, OREMOS.

QUE APRENDAMOS A REZAR POR TODAS AS PERSOAS

  • Polas nosas comunidades, para que entendan que no amor, na entrega, no diálogo, na dispoñibilidade, e no servizo ás persoas de todo credo, ideoloxía ou raza, está a esencia da súa fe, OREMOS.

QUE APRENDAMOS A REZAR POR TODAS AS PERSOAS

  • Por cada un e cada unha de nós, para que entendamos que cos capitais de Deus non se especula nin se comercia, senón que somos amad@s para amar, somos servidores para servir, somos regalad@s para compartir, OREMOS.

QUE APRENDAMOS A REZAR POR TODAS AS PERSOAS

Deus, que en Xesús pronuncias unha palabra radical sobre a imposibilidade de servirte a Ti e aos cartos, axúdanos a sermos radicais tamén e a traballar por unha economía sometida ás leis da ética e do amor. PXNS.

PARA A REFLEXIÓN

Señor, dóeche que os fillos das tebras sexan máis espabilados que os da luz.

Avergónzaste de que xustifiquemos as nosas torpezas acudindo ao teu amor.

Entristéceche a nosa falta de risco, porque apostaches por nós sen control.

Sorpréndeste de que nos escudemos na túa vontade para respaldar as nosas simplezas.

Fírete a nosa falla de responsabilidade que busca refuxio na túa confianza.

Dáche risa tanta seriedade que non revela nin cuestiona nada.

Arrepíache que nolas demos de perfectos diante da xente e que sexamos "esquiroles" dos teu plans.

Aflíxeste de que sexamos tan beatos, tan farsantes, que aproveitemos os inxustos cartos para comprar ás persoas, e que sexamos tan pouco claros e honrados nos negocios que traemos entre mans.

Pai bo e paciente, infúndenos de novo o espírito do teu amor.

CANTOS

  • ENTRADA: QUE LEDOS HOXE ESTAMOS
  • LECTURAS: XESÚS CHAMADO AMIGO
  • OFERTORIO: BENAVENTURADOS
  • PAZ: QUE VEÑA A PAZ
  • COMUÑÓN: CANTIGA EUCARÍSTICA

Comentarios

Entradas populares de este blog

Corpus 2025

  MENTRES HAXA PERSOAS, HAI ESPERANZA CANTO GOZOSO o     ENTRADA:  Pan do ceo, pan da vida (Nº 54) o     LECTURAS:  Ti es o pan do ceo (Nº 33) o     OFERTORIO:  Quédate, Señor, connosco (Nº 63) o     COMUÑÓN:  O amor é o meirande (Nº 120) PARA NON PERDER O PASO Hoxe é día do Corpus Christi, festa grande. Festa da mesa preparada para compartir. Festa da mesa que acolle, reúne, escoita e acompaña. Festa da comuñón e non da soidade. Festa que nos urxe a camiñar; pero non de calquera xeito, senón polo camiño da, esperanza que, neste ano xubilar, cobra un sentido especial para as persoas cristiás, converténdose en camiño para peregrinar na súa procura, e tamén para sandar o sufrimento de tantas persoas que loitan por atopar unha saída á súa dor. O camiño da esperanza é sempre un camiño de busca. Unha busca que nos convida a ser persoas portadoras e sementadoras da bondade e da tenrura de Deus, ese Deus que h...

Ascensión 2025 C

  7º Domingo de pascua. Ascensión.2025 A ASCENSIÓN:  ATRÁS QUEDARON OS CENÁCULOS NOS QUE ESCONDERSE E APARTARSE DO MUNDO CANTOS · Entrada.- Con ledicia vimos ( 3 ) · Lecturas.- Cantade ao Señor ( 23 ) · Ofertorio.- Cantádelle ao Señor ( 33 ) · Comuñón.- Señor Xesús bendito sexas (52) ABRÍNDONOS AO ESPÍRITO A Ascensión do Señor é a festa coa que Xesús nos quere transmitir que unha vez que El xa non está correspóndenos a nós perder os medos, saír da casa e anunciar no medio do mundo a forza, sempre alentadora e esperanzada, da súa mensaxe. El chámanos a ser testemuñas de toda a alegría rebordante que nos ofrece coa súa Boa Nova, porque xa non é tempo de esconderse e laiarse. Agora comeza o tempo do compromiso, da presenza activa e non excluínte, no medio do mundo. E sempre desde alí onde esteamos. Atrás quedaron os cenáculos nos que esconderse e apartarse do mundo. El farase presente se nós, co noso actuar e coa coherencia e honestidade de da nosa palabra, o facemos presente. CU...

Epifania 2025

A ESTRELA DE DEUS GUÍA O CAMIÑO CARA Á BELÉN DA SINXELEZA CANTOS:  Panxoliñas OLLOS ABERTOS Paz e ben. Hoxe é un día máxico e de maxia. Máxico porque Deus móstrasenos a toda a humanidade, sen distincións. El non repara na nosa condición social, na cor da nosa pel, no noso xénero ou na nosa idade. El é man aberta que acolle e abraza sen exclusións de ningún tipo. Pero tamén é día de verdadeira maxia, para pequenos e grandes: a maxia da ilusión e da capacidade de sorprendernos pola estrela do Señor, que guía a nosa vida. Con esta invitación a non perder nunca a maxia da ilusión, comecemos a nosa celebración de hoxe. CORAZÓN MISERICORDIOSO Señor, inda que Ti nos invitas á maxia da ilusión, nós confundimos o camiño e andamos no pesimismo, por iso che dicimos, SEÑOR, QUE NOS ABRAMOS Á MAXIA DO TEU AMOR. Señor, Ti non cansas nunca de dicirnos que só quen ten capacidade de sorprenderse seguirá fiel no teu vieiro, por iso che pedimos, CRISTO, QUE NOS ABRAMOS Á MAXIA DO TEU AMOR. Señor, pol...