DESPOIS DE TANTO TEMPO, AÍNDA SEGUIMOS DESCOLOCAD@S POLA SÚA REALEZA: UN REINADO PARA E DENDE O SERVIZO
PÓRTICO
Resulta
irónico que neste momento socialmente tan difícil que estamos a vivir,
falemos de reinado de Deus. Porén, se nos fixamos nas palabras que
acompañan o participio reinado, darémonos conta de que ao que nos
referimos non é a unha cuestión física (un territorio), nin tampouco
unha cuestión política (a institución de goberno dun país). Non, ao que
nos referimos, coas palabras xustiza e paz, é a dous dos grandes valores
que sempre foron unidos ao actuar e predicar de Xesús. Por iso o seu
reinado baséase na realización daquelas actitudes que conformen a
defensa do ser humano e a construción de comunidades humanas asentadas
sobre os valores que fan que as persoas, e non os resultados nin os
intereses, sexan o primeiro e o principal. E iso é o que hoxe os
cristiáns e as cristiás de todo o mundo celebramos, reuníndonos para
compartir a fe e participar das nosas celebracións, ao dicir que hoxe é o
domingo de Cristo Rei. Só se tomamos en serio esta maneira de facer as
cousas, lograremos ser no mundo testemuñas daquel en quen cremos, á vez
que, ese xeito de actuar, encherá a nosa vida de sentido e felicidade.
Unámonos logo nesta celebración para que canto aquí vivamos nos dea
azos para ser persoas activas e construtoras dunha sociedade rexida polo
compromiso de non aplastar nunca ás persoas, imaxe e semellanza do Deus
amor.
O PERDÓN
Para que tomemos en serio a invitación de ser sempre favorecedores de paz e xustiza, SEÑOR, QUE O TEU REINADO ALENTE A NOSA VIDA.
Para
que nestes momentos tan difíciles e duros, nos que crece a sensación de
desesperanza, saibamos dar razón da nosa esperanza, CRISTO, QUE O TEU REINADO ALENTE A NOSA VIDA.
Para que na nosa vida persoal non deixemos que aniñe a sensación de impotencia nin as actitudes violentas, SEÑOR, QUE O TEU REINADO ALENTE A NOSA VIDA.
REMUÍÑO
Celebramos
hoxe a festa de Cristo Rei, que pecha o ano litúrxico. Xesús acepta o
cualificativo de Rei cun sentido totalmente distinto ao dos romanos e
xudeus. Para os romanos, rei era sinónimo de emperador ou xefe, con
todos os poderes. Para os xudeus, o Mesías era o rei esperado que
instauraría o reino de Israel. Porén, a realeza de Xesús responde ao
proxecto de Deus sobre as persoas e a sociedade, no que o rei é defensor
do pobo, o que imparte xustiza e defende aos débiles.
Por iso Xesús é rei ao longo do evanxeo, porque alimenta aos pobres,
cura aos enfermos, practica o servizo, rexeita o dominio e a violencia,
dá testemuño da verdade, implanta xustiza e entrégase ata o final pola
causa do Reino. Inverte así os valores da súa sociedade... e tamén da
nosa. Temos que recoñecer e aceptar, dunha vez por todas, que o Reinado
de Cristo non é un reinado etéreo, senón que é unha realidade que quere
conseguir a transformación radical do mundo. Cristo é un Rei Liberador,
porque nos libera de todo aquilo que nos impide ser realmente persoas:
Fronte
ao afán consumista que nos desvela e nos impide vivir, Xesús lémbranos
que os ricos xa recibiron o seu consolo, que quen pon o valor da súa
vida no que posúe é un insensato. A persoa vale por si mesma, pero se se
ata ás cousas que se pagan, o seu prezo serán os cartos.
Fronte
das estruturas que tentan reducir ás persoas a un produto en serie,
Xesús deixa ben claro que leis e estruturas están ao servizo da persoa e
non ao contrario. O testemuño evanxélico non se dá a base dunha boa
organización; o Espírito e a liberdade, non as leis, son a base da nosa
actuación.
Fronte
aos prexuízos que destrúen a paz das persoas, Xesús non ten inconvinte
en comer con publicanos e pecadores, sen facer caso das críticas “dos
bos”, en falar cos samaritanos, ou cos estranxeiros e en tratar con
naturalidade ás mulleres.
Fronte
á violencia, que sementa sangue na xeografía do noso mundo, Xesús
propón a liberdade daquel que é quen de romper a espiral de violencia,
que nunca remata, e devolve ben por mal. A xenreira e a violencia son
escravitudes das persoas.
Fronte
ao medo, que nos paraliza e nos converte en monicreques, Xesús propón a
liberdade do amor: nin medo a Deus, porque é Pai-Nai; nin medo ás
persoas, porque son irmáns e irmás. Non ter medo a nada, confiando en
Deus, que dirixe a historia cara á súa plenitude.
Fronte
á escravitude de buscar o éxito doado, tan de moda no noso tempo, Xesús
propón buscar o único éxito que paga a pena: o do Reino de Deus. Diante
da posibilidade de converter pedras en pan, Xesús recorda que non só de
pan vivimos, senón da Palabra de Deus.
Fronte
a escravitude do mal, Xesús preséntase coma o liberador que trae o
Reino do ben e que nos encarga a nós, seguidores e seguidoras súas, a
posibilidade de facer o ben: pecado, enfermidades, demos, soidades... de
todo iso vémonos libres se entendemos que a relixión é unha proposta
que dá sentido á vida.
Fronte
á escravitude de ver o mundo sen futuro, sen saída, nós afirmamos que
Xesús xa deu comezo a un mundo novo no que non haberá loito, nin choros,
nin dor.
Xesús é o liberador soberano e universal; o seu Reino é un Reino de
liberdade e vida. Nós, os seus discípulos, non podemos reducir a súa
misión, a súa tarefa, a súa mensaxe, a un simple culto externo; somos
responsables de espallar a Boa Nova e de traballar por facer presente o
seu Reino de amor no mundo de hoxe, aquí e agora. Con frecuencia, a
frase “o meu reino non é deste mundo”,
que vimos de escoitar no evanxeo de hoxe, serviu para reforzar unha
visión do cristianismo espiritualista, coma se fose unha relixión que
non debe preocuparse polas cousas deste mundo. Moitos cristiáns pensan,
de xeito erróneo, que canto máis entregado se vive á tarefa do Reino,
menos deben comprometerse en asuntos sociais, económicos ou políticos.
Porén, a frase que pronuncia Xesús comporta unha distancia e unha
ruptura, pero non entre o relixioso e o temporal, senón entre a
dominación e o servizo. O Reino de Xesús non é un reino de
arbitrariedade, privilexios e dominación, senón un reino de xustiza e de
servizo que estamos chamad@s a facer medrar no medio das persoas, das
institucións, da sociedade enteira.
A sentencia “o meu reino non é deste mundo”,
non debe levarnos á despreocupación e á evasión, senón ao
incorformismo. Unha igrexa preocupada por non ser deste mundo deberá
estar atenta a tomar distancia dos poderes influentes e a non caer na
falsa ilusión de enfortecer o reino de Cristo con diplomacia, poder,
cartos... Pero, ao mesmo tempo, se quere estar no mundo, coma Xesús,
deberá asumir que “Onde estea a persoa sufrindo dor, inxustiza, pobreza
ou violencia, alí debe estar a voz da Igrexa, a nosa voz”. Oxalá sexa
así.
ORACIÓN DA COMUNIDADE
Diante
de Ti, Señor, mostramos as nosas angueiras, tamén as nosas
frustracións, sabendo que a pesares de todo non nos deixas da túa man.
Por iso dicimos:
GRAZAS POLO TEU REINADO DE AMOR
Para
que, como Igrexa en camiño que somos, nunca cansemos de confiar uns nos
outros, e así unindo esforzos vaimos facendo posible e visible o teu
reinado no aquí do noso tempo, OREMOS.
GRAZAS POLO TEU REINADO DE AMOR
Para
que aprendamos a sementar nas nosas parroquias valores que levan a non
esquecer que as persoas querémonos polo que somos, fillas de Deus, e non
polo que temos ou o poder do que dispoñamos, OREMOS.
GRAZAS POLO TEU REINADO DE AMOR
Para
que non nos deixemos vencer polas dificultades que neste momento
estamos a vivir e que levan a moitas persoas ao desespero; o que pide de
nós espertar do sono que diminúe a forza da fe para afrontar as
dificultades sen deixarse vencer pola desesperanza, OREMOS.
GRAZAS POLO TEU REINADO DE AMOR
No
día contra a violencia de xénero, queremos ter presentes na nosa
oración dun xeito especial a todas aquelas mulleres asustadas,
reprimidas, esquecidas, abatidas, maltratadas física e psicoloxicamente;
para que nunca calemos diante destas situacións, pois sementar o Reino
esixe de nós igualdade, xustiza e fraternidade, OREMOS.
GRAZAS POLO TEU REINADO DE AMOR
Grazas,
Señor, porque o teu reinado de amor, paz e xustiza é unha mostra máis
de que é posible crer nun mundo marcado pola fraternidade e non polos
mercaderes que todo o compran e o venden. P.X.N.S. Amén.
PARA A REFLEXIÓN
Non pedimos nada Señor, ben sabes que non che pedimos nada.
Non che pedimos que nos abras as portas do teu ceo,
porque de Ti para nós sempre están abertas.
Non che pedimos que nos libres de nada nin de ninguén,
porque sería dubidar da fidelidade que sempre nos tes.
Ti estás totalmente por nós, e nós queremos atoparnos vivindo en Ti.
Nós só queremos vivir á sombra do teu corazón e da túa palabra,
en harmonía coa túa vontade salvadora,
Abertos á túa voz espallada polo mundo,
pola terra, pola xente, polos pobres.
E máis nada.
Nós, Señor, non che pedimos nada.
(Manolo Regal, Chorimas, 59)
CANTOS
ENTRADA: Que ledicia a miña
LECTURAS. Veña o teu Reino
OFERTORIO: Déixate querer
COMUÑÓN: Acharte presente na vida
Comentarios