Festa do Bautismo do SeƱor
Sinxeleza e frescura: fagamos que a auga do SeƱor nolas
traia para aquecer o corazĆ³n
Cantos
Entrada.- Que ledos ( 4 )
Lecturas.- A Auga do SeƱor (
)
Ofertorio.-
Velaqui ( )
ComuĆ±Ć³n.
- non vou sĆ³ ( 60)
Abrindo os ollos e mirando aos lados
O punto e final do tempo de Nadal Ć© a festa
do bautismo do SeƱor. De novo XoĆ”n e XesĆŗs volven xuntarse para mostrarnos que
todo camiƱo ten comezo e continuidade, e que nada Ʃ nin inamovible nin tampouco
tan relativo que non deixe pouso algĆŗn. As persoas, porque temos identidade e
raĆces, sabemos de onde vimos e onde estĆ”n as nosas orixes. Disto vai a
celebraciĆ³n de hoxe; pois do mesmo que en XesĆŗs o bautismo foi o comezo da sĆŗa
vida pĆŗblica, Ć© para nĆ³s comezo da nosa incorporaciĆ³n a comunidade cristiĆ” que
entre tod@s conformamos; e onde nos sentimos acollid@s para non aterecer ante a
friaxe do nihilismo relativista e lĆquido que todo o esvaece.
Que a
oraciĆ³n que imos compartir renove as nosas convicciĆ³ns e alente o noso
testemuƱo comprometido por un mundo desde e coas persoas.
CorazĆ³n misericordioso
·
Por deixar que aniƱe en nĆ³s unha vivencia dos sacramentos
puramente ritual. SeƱor, que os ritos non afoguen a riqueza da comuĆ±Ć³n
eclesial.
· Por
ter a Deus como recurso e non como alicerce da nosa vida. Cristo, que
os ritos non afoguen a riqueza da comuĆ±Ć³n eclesial .
·
Por caer moitas veces na tentaciĆ³n de reducir a nosa vida
a costumes e tradiciĆ³ns. SeƱor, que os ritos non afoguen a riqueza da
comuĆ±Ć³n eclesial .
Palabra
encarnada
·
A festa da bautismo de XesĆŗs pode ser un bo momento no que, Ć” luz da
Palabra que vimos de escoitar, confrontemos a nosa vida. PreguntƩmonos se de
verdade quen nos ve cando actuamos, cando falamos ou no noso xeito de afrontar
as dificultades, descobre que paga a pena
ser cristiƔn. PreguntƩmonos tamƩn, polo contrario, se quen nos ve sente
arrepĆo polo noso xeito de actuar, falar ou tratar Ć”s persoas. Porque, se sempre foi importante
ter claras as razĆ³ns que nos levan a crer, hoxe esta claridade agudĆzase. Pois
en tempos de tantas mensaxes distorsionadas, de medias verdades, de mentiras
para gaƱar adhesiĆ³ns e seareiros, Ć© fundamental que prestemos atenciĆ³n ao que
se nos di, para descubrir de que xeito o que escoitamos estĆ”, ou non, en
consonancia co evanxeo, co xeito de actuar de XesĆŗs, coa maneira de vivir,
ilusionada e disposta a afrontar retos e superar dificultades, coa que se
comportaron aqueles cristiƔns de primeira hora. PreguntƩmonos logo, se a nosa
vida se vai construĆndo desde a coherencia, a honestidade e a busca da verdade;
ou se pola contra, camiƱamos na mediocridade de quen cumpre ritos, pero Ʃ
incapaz de aquecer o corazĆ³n para poƱer
a mirada nas persoas e o compromiso na defensa da sĆŗa dignidade. Por riba de
costumes, tradiciĆ³ns, medos ou presiĆ³ns. Son hoxe moitos os focos onde temos
que poƱer a nosa mirada para facer "lĆo", como nos di Francisco, e
converter o evanxeo en lƩvedo que fermenta en coherencia e defensa doas persoas
sobre calquera outros intereses. A isto, e non a ningunha outra cousas Ć© ao que
nos chama o bautismo, e Ć© tamĆ©n o que se nos quere lembrar na celebraciĆ³n de
hoxe.
·
Por iso o Deus no que cremos, ou dicimos facelo, tal e como dicĆa Pedro,
non fai distinciĆ³ns nin separa aos que pensan coma nĆ³s dos que non; aos que
naceron aquĆ dos que veƱen de fĆ³ra; aos que teƱen unha condiciĆ³n sexual e aos
que teƱen outra.En fin, a consecuencia de ter sido bautizados Ʃ que debemos
esforzarnos por ter un actuar non excluĆnte e un compromiso contra todo tipo de
discriminaciĆ³n ou rexeitamento. Que forza e que actualidade, poƱede- poƱamos
oĆdo a moitas das cousas que escoitamos
por tantos lados, teƱen as palabras de Pedro que escoitabamos na lectura
dos Feitos dos apĆ³stolos! Se El , o Deus capaz de poƱe-la sĆŗa vida ao servizo
do amor e a defensa dos dƩbiles, non as fai, por que nos, mesmo pretendendo
dar/buscar razĆ³ns e pensando que estamos na verdade!, si ?
·
No Evanxeo, XoĆ”n non se deixa ensoberbiar, senĆ³n que, porque sabe quen Ć© e
cal Ć© a sĆŗa misiĆ³n, nin engana nin confunde nin distorsiona a realidade,
simplemente remite/envĆa : ide onda XesĆŗs, nel si que atoparedes o que buscamos
e necesitamos. Seriamos nĆ³s capaces de actuar tamĆ©n hoxe asĆ? Ou pĆ³denos o
recoƱecemento e a exposiciĆ³n pĆŗblica do que facemos e do bos que dicimos ser ?
TamĆ©n caemos na tentaciĆ³n de pensar e quedar sĆ³ no efĆ©mero?
PĆ©s no chan e confianza en Deus
Convencid@s que Deus faise presente na comunidade que
celebra e comparte, vida e fe, con alegrĆa, dicĆmosche: que o noso corazĆ³n
non caia na amargura.
•
Para que traballemos por ser unha Igrexa que testemuƱa
levando a paz, a xustiza e a liberdade no seu actuar e na sĆŗa palabra. Oremos.
Que o noso corazĆ³n non caia na amargura.
•
Para que rompamos cos xestos baleiros e sen contido, e
construamos comunidades sen medo aos cambios, Ć” creatividade e Ć” participaciĆ³n.
Oremos. Que o noso corazĆ³n non caia na amargura.
•
Para que deixemos que a forza do bautismo nos leve a
comprometernos con un actuar cheo de defensa dos mƔis dƩbiles e esquecid@s do noso mundo. De xeito que o noso actuar
sexa verdadeiramente relevante e sincero. Oremos. Que o noso corazĆ³n non
caia na amargura.
SeƱor, non deixes que o noso corazĆ³n se
endureza e perda a frescura dunha fe que nos chama a transformarnos en persoas
xustas, solidarias e capaces de non calar ante o trato degradante para coas
persoas. Por Cristo o noso SeƱor. AmƩn.
Para
tĆ³dalas relixiĆ³ns a auga Ć© un sinal verdadeiramente suxestivo. Para nĆ³s os
cristiƔns Ʃ o elemento que mostra a forza do Deus que nos acolle no comezo da
nosa iniciaciĆ³n cristiĆ”.
Desde os primeiros tempos, os cristiƔns adultos eran
bautizados nunha especie de pĆa chea de auga que contaba con dĆŗas escaleiras:
por unha baixĆ”base e pola outra subĆase. A imaxe de baixar Ć”s augas
representaba o momento da purificaciĆ³n dos pecados e estaba asociada Ć” morte de
Cristo. A saĆda da pĆa, subindo polo lado contrario, representaba o renacer Ć”
nova vida, como saĆndo do ventre materno, e era asociado Ć” resurrecciĆ³n. No
medio da pĆa facĆase a profesiĆ³n de fe pĆŗblica.
Toda esta simboloxĆa pon
de manifesto que a auga do bautismo non Ʃ algo mƔxico, como as veces pensamos,
que protexe ou transforma por ela mesma, senĆ³n a expresiĆ³n deste dobre
compromiso: o de cambiar de vida morrendo ao pecado e o de renovar a escala dos
valores nos que queremos vivir deixƔndoos iluminar por Cristo, para resucitar
con El. Por iso son sĆmbolos de encontro con Deus desde a sinxeleza da nosa
vida, para ser comprendidos e vividos pola comunidade.
Comentarios