En tempo de dificultade e escaseza, a mesa
do altar segue a convocar na comuñón sempre solidaria
Descarga o ficheiro
CANTO GOZOSO
§ ENTRADA: Eu soñei
§ LECTURAS: Salve,
Santo Sacramento
§ OFERTORIO: Ti es o
pan do ceo
§ COMUÑÓN: Pan do
ceo, pan de vida
ESCOITA ACTIVA
Xesús non quere quedar na Igrexa dentro
do sagrario. El sae ao noso encontro na rúa. Hoxe coas nosas pegadas
mostrarémoslle ao Señor que non sempre somos capaces de ir deixando pegadas de
presenza xusta e solidaria por onde pasamos, por iso queremos deixarnos
acompañar por El para emendar os nosos erros, os nosos esquecementos, as nosas
ausencias e invisibilidades cando nos teñen necesitado. A través dos nosos pés,
das nosas mans, das nosas palabras, das nosas... Xesús vólvenos dicir que non
se quere ir e deixarnos ao pairo; todo o contrario: El segue a camiñar con e
entre nós. O que pasa é que moitas veces, nós, máis alá das flores, non somos
capaces de poñer nada, esquecendo que El segue a insistir unha e outra vez:
“facede isto en memoria de min”. Desde a súa memoria celebrada e compartida
fagamos da nosa oración comunitaria memoria viva e solidaria de fraternidade,
porque El está aquí, non marchou.
CORAZÓN MISERICORDIOSO
- Porque non somos sacramento de verdadeira irmandade, SEÑOR, QUE NOS CONVERTAMOS DA DUREZA DE CORAZÓN.
- Porque deixamos que o pan do perdón e da misericordia endureza nas lacenas do corazón, CRISTO, QUE NOS CONVERTAMOS DA DUREZA DO CORAZÓN.
- Porque non queremos facer da Eucaristía mesa de encontro e comuñón, SEÑOR, QUE NOS CONVERTAMOS DA DUREZA DO CORAZÓN.
PALABRA ENRAIZADA
Ø De lingua longa e memoria escasa (“Faremos todo o que dixo o Señor”, Ex
24,3-8): A primeira lectura do libro do Éxodo que acabamos de escoitar
invítanos, neste día do Corpo e Sangue do Señor –día que para algúns é unha
festa de moito colorido, pero de pouco compromiso– a prestarlle atención á
Palabra de Deus, non para pechala nas nosas íntimas ensoñacións, senón para que
nos axude a iluminar a nosa acción; é dicir, o que facemos cada día alí onde
estamos. Si, porque parece que a atención que lle prestamos á Palabra de Deus
non é moita, dado que canto ela nos vai mostrando para que a nosa vida se
enraíce no proxecto de salvación e achega ao mundo no que vivimos nós
convertémola en pedir o que faciamos en tempos pasados, sen ser conscientes de
que o que noutro tempo pasou, agora xa non é posible. E non o é porque nin a
sociedade na que vivimos é a mesma –hoxe somos máis libres para elixir se
queremos ou non confesar a fe, ninguén nolo impón nin nos obriga; tampouco é
unha sociedade de cristiandade, pechada e na que o único centro sexa o
relixioso, ao contrario: a pluralidade na que vivimos fainos máis libres para
poder escoller, e como consecuencia actuar en función da escolla, sen que
ninguén teña que tutelarnos nin obrigarnos a actuar contra o que coidamos que
non é centro de interese para a nosa vida– nin tampouco os cristiáns somos nin
os mesmos nin tantos coma eramos –o que non quere dicir que o número sexa
sinónimo da calidade dos que profesamos a fe en Xesús– nin tampouco os que
somos temos como única preocupación estar no interior dos templos. A fe pídenos
hoxe que a testemuñemos no medio do mundo –atentos aos “sinais dos tempos” nos
di o Concilio Vaticano II– e iso supón que quizais nos sobren ritos, que para a
gran maioría lles resultan irrelevantes por terse quedado niso, en simples
ritos ou costumes; e quizais nos falte ilusión, compromiso por facer cousas que
nos axuden a non deixarnos camiñar por vieiros de corrupción, xustificación de
mentiras, ausencia de vivencia ética no día a día da nosa vida, denuncia das
situacións de pobreza e esquecemento das persoa máis débiles... Aquí, neste
escenario, é onde temos que ir mostrando a forza das nosas conviccións de fe.
Non podemos pedir, cando non hai resposta, que repitamos o que noutro tempo foi
unha axuda para vivir a fe, pero que hoxe ademais de non servir, non axuda,
todo o contrario, a mostrar que Xesús segue sendo presenza no mundo e no
corazón das persoas. Facer o que nos di o Señor é saber estar cos ollos ben
abertos para descubrir onde é necesaria a nosa presenza e, desde ela, responder
co noso comportamento, no medio dos que nin pensan coma nós nin consideran
relevante que teñamos fe, á invitación de responder á chamada que Deus nos fai.
E para iso é importante ter a lingua curta e a memoria viva. Pois ao fin e ao
remate, a fe ao que nos chama é a facer memoria viva e presente, desde o aquí e
agora de cada tempo, no Deus que facéndose presente no mundo pasou, e invitou a
pasar, facendo o ben. Non é polo tanto Corpus unha festa para o folclore, senón
un espertar para estar no mundo buscando dar resposta ao que tantas veces ten
insistido Xesús: “cada vez que llo fixestes a estes máis pequenos, a min mo
fixestes”.
Ø Porque cumprir ritos é máis doado e cómodo que cambiar
actitudes (“Cumprirei os meus votos ó Señor” Sal 115,18): No salmo rezabamos que
cumpririamos os nosos votos –esixencias– ao Señor. Pero o cumprir do que nos fala
esta oración non é facer cousas por costume ou tradición, senón responder desde
a nosa vida –actitudes e comportamentos– a facer da nosa presenza testemuño
vivo, real e verdadeiro do que cremos e vivimos. Na vida de fe non contan as
horas pasadas dentro dos templos, senón o esforzo por levar fóra dos templos o
que alí temos vivido, compartido e celebrado. E iso non podemos reducilo a
retóricas vellas e doutros tempos, senón comportamentos renovadores,
esperanzados e transformadores das persoas –nós mesmos– e das realidades onde
estamos.
Ø Da pascua xudía á Eucaristía cristiá (“Tomade, isto é o
meu corpo”): E só así, o Corpo que vén a nós como alimento e que temos recibido
na Eucaristía, pode converterse en memoria viva da presenza de Deus en nós e no
mundo. O Corpo de Xesús é un corpo de solidariedade, unión, xustiza,
honestidade... Deste xeito entenderemos o que supuxo o paso da pascua xudía
–simplemente recordaban cun rito a saída de Exipto- á pascua cristiá: presenza
real, transformadora e gozosa de Xesús na vida de cada día en cada un de nós.
Non é o noso un Deus ausente, senón que quen o facemos ausente somos nós, por
reducilo a media hora de celebración –moitas veces sen saber nin querer saber o
que celebramos– e por non facer del o motor e o alimento que nos vai axudar
para non recuar diante das dificultades que o día a día da vida nos vai
presentando. Por iso, neste día da festa de Corpus, preguntémonos tamén nós:
Que teño feito eu polo meu irmán? O risco, tamén a verdadeira satisfacción,
está en saír ao encontro de quen nos necesite e dicirlle: aquí estou para o que
queiras.
FRATERNIDADE ORANTE
Cristo faise Pan; e nós somos invitad@s a compartilo ofrecéndollo aos
irmáns que non o teñen. Desde esta invitación dicimos xunt@s:
SEÑOR, QUE O NOSO PAN SEXA ALIMENTO PARA OS
IRMÁNS QUE NON O TEÑEN
·
Para que toda a Igrexa, que hoxe celebra
a festa da túa presenza na mesa do noso mundo, non se deixe intimidar polos que
non queren que con voz alta e clara, fale na defensa dos máis débiles,
explotados e esquecidos, OREMOS.
SEÑOR, QUE O NOSO PAN SEXA ALIMENTO PARA OS
IRMÁNS QUE NON O TEÑEN
·
Para que deixemos que canto temos
escoitado, compartido e vivido nas nosas
celebracións parroquiais deste día, mova os nosos corazóns a actuar sen medo
ante as inxustizas e a non calar diante dos abusos que sofren os máis débiles e
indefensos das nosas parroquias, OREMOS.
SEÑOR, QUE O NOSO PAN SEXA ALIMENTO PARA OS
IRMÁNS QUE NON O TEÑEN
·
Polas persoas
que traballan como Igrexa pola solidariedade, a xustiza e a denuncia de
calquera explotación das persoas máis indefensas, para que o seu traballo sexa
o espello no que sempre nos miremos á hora de actuar como seguidores de Xesús,
OREMOS.
SEÑOR, QUE O NOSO PAN SEXA ALIMENTO PARA OS
IRMÁNS QUE NON O TEÑEN
·
Por cantos
hoxe nos imos achegar á mesa da Eucaristía para recibir a Xesús, alimento de
benaventuranza, que atopemos nel a forza para acompañar aos enfermos, alentar
aos tristes e ofrecerlles o noso agarimo aos que foron enganados, OREMOS.
SEÑOR, QUE O NOSO PAN SEXA ALIMENTO PARA OS
IRMÁNS QUE NON O TEÑEN
Fai, Señor, da nosa oración comunitaria fermento
que faga levedar o noso corazón na xustiza e na solidariedade. P.X.N.S. Amén.
MIRADA ESPERANZADA
A caridade comeza por abrir os ollos á realidade; pero a realidade
pódese mirar e valorar de diferentes maneiras. Podemos ver a realidade desde o
beneficio das grandes empresas, desde o fluír dos préstamos bancarios, desde os
intereses do mercado, desde a redución do déficit e os resultados macroeconómicos
ou podemos ler a realidade desde o número de parados, desde os rexeitados polo
sistema, desde a rendas mínimas, desde os índices de pobreza, desde os recortes
dos dereitos sociais... Nós queremos ver a realidade desde os ollos de Deus,
desde o lado dos pobres, como nos pide o Papa Francisco”. (Caritas, Que fixeches
co teu irmán? (Xen 4,9) p.356/7)
Comentarios